تبلیغات
☂ راز باران☂ - نوزدهمین جشنواره هنر محیطی باغبادران و بیوگرافی استاد احمد نادعلیان

☂ راز باران☂

راز باران این است، که زمینی ست ولی، آسمانی شده است، و به امداد زمین می آید...

درباره من
من لیسانس علوم تربیتی ام و تمام سعی و تلاشم و تمام آرزوم داشتن یه جامعه خوب با مردم فهیم هست،اینجا تمام یافته هام از زندگی رو مینویسم و چیزایی که با تحقیق بهشون رسیدم.انشالا هرکسی فکر کنه و یه قدمی برداره،به امید اون روز که ایران ما جزو کشورای صنعتی و پیشرفته با مردم فهیم باشه.....بیایم بیشتر فکر کنیم روی زندگی...به امید کشوری همیشه آباد....
نویسنده : باران
تاریخ : 1393/08/15 05:38 ب.ظ


(بر گرفته  از سایت www.wwwebart.com)

در اواخر دهه 1960 هنرمندانی با این ذهنیت عام كه فقط نگارستانها و موزه ها جایگاههای مناسب برای ارائه و نمایش آثار هنری نیستند آثار هنری بسیاری را در مکانهای طبیعتی اجرا کردند و با مصالح طبیعی آثاری بسیارحجیم و عظیم آفریدند.
بدینسان گرایش تاره ای به وجود آوردند كه هنر خاك (earth art) یا هنر زمین ( land art ) نام گرفت. هنر زمین و یا خاك را میتوان گونه ای از هنر دانست كه به جای استفاده از زمین به عنوان مكانی برای ارائه اثر هنری در آن ، زمین خود تبدیل به یك كار هنری میشود. 



هنر زمین همزمان با جریان بوم شناسی و طبیعت شناسی شدت گرفت. هدف هنرمندان لند آرت تاكید بر وحدت هنر و طبیعت بود. آنها برای ایجاد اثر هنری از تجهیزات بزرگ خاكبرداری و توده های عظیم خاك و سنگهای جابجا شده استفاده میكردتد. بسیاری از آثار هنر زمین دور از دسترس مخاطب بوده و یا میرا بوده اند و از بین رفته اند. از اینرو هنر زمینی  اغلب با رسانه ها در نمایشگاه ها و موزه ها معرفی شدند. هنر زمین در تداوم خود متحول شد و بسیاری از هنرمندان معاصر به هنری روی آوردند که محیطی نامیده میشود. رشد فن آوریهای جدید و مشکلاتی که انسان معاصر با آن مواجه شد منجر به پیدایش و فراگیر شدن این جریان جدید در هنر شد.
هنر محیطی در مقایسه با هنر زمین کمتر از ابزار آلات صنعتی استفاده میکند و در طبیعت دخالت کمتری دارد. آتار هنرمندان محیطی اغلب میرا هستند و تعامل و همکاری میان هنرمند و افراد علاقمند به حفظ محیط زیست و یا دانشمندان را نشان میدهند.
هنر محیطی را میتوان به چهار دسته تقسیم کرد:

1- بعضی از هنرمندان محیطی به نوعی زیبائی شناسی توجه دارند.
آنان با استفاده از عناصر طبیعی اثر هنری و اغلب میرایی را بوجود می آ ورند که فاقد شعار آشکار و محسوس و یا هدف زیست محیطی است. در این دسته از آثار هنرمند با استفاده از دانش بصری اثری ایجاد مینماید که ارزش بصری دارد و مفاهیم هستی شناسانه لایه های پنهان اثر محسوب میشوند.

۲- درمقابل حرکت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بسیاری منجر به اجرا و آتاری میشود که مخاطبان آثار را متوجه بحران محیط زیست مینمایند. بسیاری از این دسته از آثار دارای پیام قوی زیست محیطی هستند و فاقد ارزش زیبائی شناسانه هستند. در این دسته از آثار مرز میان حرکت اجتماعی و هنر کمرنگ است.


3- دسته سوم ترکیبی از دو گروه بالا هستند. در آثار بسیاری میتوان دید که از سویی هنرمند اهداف اجتماعی فرهنگی در سر دارد، با اینوجود از دانش بصری بهره برده و کاری با معیارهای زیبائی شناسانه ارائه داده است.

4- هنرمندانی نیز وجود دارند که تماس مستقیم آنها با طبیعت کم است. این دسته با استفاده از مستندات تصویری آثاری را به صورت مجازی تهیه و ارائه میدهند.البته قابل ذکر است که امروزه تمامی این هنرمندان در ارائه آثار وابسطه به رسانه های سنتی و یا جدید هستند و آثار بسیاری پیش بینی و اجر ا میشوند که در زمان اجرا فقط هنرمند شاهد شکل گیری و ویران شدن تدریجی آن بوده است. از اینرو رسانه نقش مهمی در جهت معرفی و ارائه مفاهیم و زیبائی شناسی هنر محیطی به عهده دارد.

درویش خان پدر هنر محیطی ایران

درویش خان مرحوم درویش خان  اسفندیار پور  حدود 40 سال پیش
 در پی انجام  اصلاحات ارضی،بسیاری از زمین ها و باغات خود را 
 
از دست میدهد. در اعتراض به این اقدام . با حمل سنگهای  بزرگ
 از اطراف و آویزان نمودن  آنها به تنه درختان خشک،
 باغ سنگی  منحصر به فرد  خود را به وجود میآورد.
 و بدین طریق شاید اولین هنرمندی باشد که یک اثر هنر محیطی و
 کانسپچوال آنهم در این مقیاس وسیع کار کرده است. روحش شاد....




خزان بهشت: بهشت: نوزدهمین جشنواره هنر محیطی در ایران- اصفهان- (باغبادران)پائیز 1387

گزارش از احمد نادعلیان

با تشکر از انجمن هنرمندان نقاش اصفهان(استاد طهمورث بهادرانی) که این جشنواره را ترتیب دادند، آن را مدیریت کردند و میزبان هنرمندان از گوشه و کنار ایران بودند.

در نیمه اول آبان ماه(7 تا 10 آبان)  پیرو دعوت انجمن هنرمندان نقاش اصفهان به آنجا سفر داشتم و نوزدهمین جشنواره هنر محیطی را برگزار کردیم.  در این جشنواره هنرمندانی ار استانهای مازندران، خراسان، قزوین، خوزستان، لرستان و تهران حضور داشتند. در اولبن روز جشنواره از اماکن تاریخی اصفهان بازدید داشتیم. دیدار از این اماکن بر آثار ما تاثیر داشت.

 

 

در حوزه ادیان و زبان شناسی ما اولین مردمی هستیم که بهشت را متصور شدیم.   واژه پارادایز (پریس) در تمامی فرهنگها حتی فردوس عربی از زبان فارسی گرفته شده است و به معنی باغ بهشتی است. تزئینات اماکن تاریخی اصفهان تجلی زمینی بهشت است.  این آثار ثمره عرفان و معنویت تصوف را نشان میدهند. این آثار گواهی میدهند که انسان میتواند بر روی زمین بهشت بسازد. 

 

 

این آثار نشان میدهند که انسان میتواند خدایش را با قلبش ببیند و زیبائیش را در هنرش نشان دهد. 

 

 

این هنر فوق العاده است. به این دلیل که نور عرفان بر آن تابیده شده است و به این دلیل که امید و سروری معنوی در دل بوجود می آورد. ادبیات عرفانی در  این وجه غنی تر و عمیق ترمیباشد، اما امتیاز هنرهای تصویری در این است که که به وسلیه دیگر ملل قابل درک میباشد و محدود به جغرافیا، فرهنگ و زمان خاص نیست.  امروز ملل جهان از دیدن کاشی ها، نقاشی ها قالی های ... صفوی لذت میبرند. کس نمیتواند زیبائی این مسجد و طاووس هایش را انکار کند، چون انسان زیبائی و وجه الهی آن را دوست دارد.

 

 

دستاورد هنرمندان صفوی هدیه ای ایست که ما میتوانیم درک عرفانی آنها از زیبائی، عشق و وحدت را بواسطه به کارگیری نقوش ببینیم. بواسطع آثارشان ما معنویت تصوف را در آینه هنر تصویری میبینیم.  ما قدردان هنرمندانی هستیم که بواسطه حکمت ذوقیشان توانسته اند درکی اینچنین از تصویر داشته باشند و آن را در جهان مادی محسوس نمایند.

 

 

 

ما فرزنان هنرمندانی هستیم که چنین بهشتی را مصور کردند.



 



 




 

در بهشت

یا استفاده از خاک سرخ هرمز بر روی جهره ها نقاشی کردم. من مفهوم دوگانه ای که نقش مار در فرهنگ های مختلف دارد را دوست دارم. از سویی نماد جاودانگی و باروری و از سوی دیگر یادآور رانده شدن انسان از بهشت است.

 

 

 

حوا در بهشت

 

 

 

واژه فرش در زبان فارسی مرتبط با عرش است و فرش تصویری زمینی از جهان بالاست.

 

 

 

 

ما از خاک ساخته شده ایم. ما هنرمندان خاکی هستیم.

 

 

 

 

 

ما با استفاده از عناصر طبیعت خودمان و محیطمان را زینت میدهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

غورباقه هایم در جویبارهای بهشت جست و خیز کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرگ طبیعت مرگ انسان و خزان طبیعت خزان انسان

 

 

 

 

 

 




منبع:سایت خزان بهشت


1393/11/20 01:20 ق.ظ
این بخش از روانشناسی حرف های زیادی برای گفتن داره ...
انتخاب با شماست ...
اینم یه کتاب خووب در این مورد ...
تحلیل رفتار متقابل از جونز / استوارت و ترجمه دکتر دادگستر ...
باران :
بله فکر میکنم یه مقداریشو خونده باشم...خیلی گستردست این مبحث...موافقم...میگم شما وبلاگ داشتی؟من شما رو به خاطر ندارم!
1393/11/19 04:09 ق.ظ
سلام ... شاید بی ربط باشه اما به گمانم براتون مفید خواهد بود ...
psychoseries.blogsky.com
دکتر علی بابایی زاد ... تحلیلگر رفتار متقابل
قابل مقایسه با دکتر میثاق ...

باران :
ممنوووووووووووون اتفاقا دنبالش بودم....
ما که هر چی منتظر دکتر نشستیم نیومد که نیومد....
فکر میکنم دیگه باید موضوع وبسایتو عوض کنیم
نظرتون چیه؟
1393/08/28 04:35 ق.ظ
سلام
خیلی خیلی جالب بود

عکسها و مفهومشون واقعا جالب بودن. نگاه خیلی متفاوتی رو میشه در اونها حس کرد.
باران :
ممنوووون مرسی آقا جواد
1393/08/26 02:50 ق.ظ
_____ ____________
__________
_____
_

_ ....................
__ عـــطر خــدا
___ .................
____
_______
__________
____________
_______________
________________

سلام دوست من ؛ امیدوارم خوب و سلامت و شاد باشی
افتـخار داریم که با این دعـوتنامه "شما" رو به یک اتفاق خوب مـهمون کنیم ...
عـطرخـــدا «جایی از جـنس آرامش و امـید» رو دیدید تا حالا ؟؟!
با مطالب زیبا و دلنشین آپ شد ...
صمـیمانه حضورتون رو خوش آمد میگیم



عطر خدا ، رسـیدن به آرامش واقعی .... و تجربه یک زندگی عاشقانه
www.AtreKhoda.com
1393/08/23 02:08 ق.ظ
مطالبتون خیلی خوب بود بازم سر میزنم.
1393/08/23 02:08 ق.ظ
مطالبتون خیلی خوب بود بازم سر میزنم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
جستجو در وبلاگ
ابزارک های وبلاگ

قالب وبلاگ

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • یازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


دکتر ابراهیم میثاق:


کاملترین مرجع دانلود برنامه های دکتر ابراهیم میثاق

Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
http://sabastore.net/product.php?id=47